عجب کادر کشیده ای!!
آقا محسن یک کم بیشتر میکشیدید ابعاد بنرهای افقی را پیدا میکرد
البته خود همین هم خلاقیت بسیار جالبی است بقول معروف اصول آمده اند که شکسته شوند اما در کل چندباری است که فرم کادر را از اون حالت مستطیل طلایی متفاوت بستید.از اونجا که به توانایی بسیار بالا و دانش خاص شما در عکاسی ایمان دارم خواستم علتشو جویا بشم؟
سلام؛
رضاي عزيز
خوشحالم كه اين سوال را پرسيدي و منتظر پرسيدن اين سوال بودم.
قوانين مرسوم در كادربندي بر مبناي تجزيه و تحليل ناخودآگاه ذهن انسان از يك نقاشي يا عكس شكل گرفته است. مثلا وقتي مي گوييم كادربندي به صورتي باشد كه نقاط مورد نظر كادر در نقاط طلايي قرار گيرد به اين دليل است كه ناخودآگاه تمركز بر روي آن قسمتهاي كادر كه در نقاط طلايي قرار گرفته بيشتر است.
در اينجا من سعي كرده ام همين اصول را رعايت كنم؛ سوژه را به صورت قطري در كادر قرار داده ام؛ و سر سوژه را تقريبا در يكي از نقاط طلايي. اما عكس كراپ پانوراما فرم قرارگيري كاملا طولي سوژه، سادگي كادر و پرچ و عدم وجود المانهاي ديگر جهت استفاده موثر در كادربندي بود. كادر كلاسيك 2:3 باعث مي شد فضاي خالي و هرز زيادي در بالا يا پايين سوژه ايجاد شود كه خود باعث ضعف در كادربندي ميشد.