تالار گفتگو پرنده نگری و پرنده شناسی

Lesser Grey Shrike

Pooyan

Lesser Grey Shrike
« : مارس 05, 2013, 11:12:41 pm »
سلام

طبق معمول-تلو


Camera Maker: Canon
Camera Model: Canon EOS 7D
Lens: EF400mm f/2.8L IS USM +2.0x
Image Date: 2012-08-20 16:58:33 +0000
Focal Length: 800mm
Aperture: f/6.3
Exposure Time: 0.0006 s (1/1600)
ISO equiv: 400
Exposure Bias: +0.33 EV
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
White Balance: Auto
Flash Fired: No (enforced)
Photographer: Mohsen Vahedi pour
Software: Adobe Photoshop CS6 (Macintosh)
محسن واحدي پور

reza_aliasl

پاسخ : Lesser Grey Shrike
« پاسخ #1 : مارس 06, 2013, 12:52:30 am »
عجب کادر کشیده ای!!
آقا محسن یک کم بیشتر میکشیدید ابعاد بنرهای افقی را پیدا میکرد ;)
البته خود همین هم خلاقیت بسیار جالبی است بقول معروف اصول آمده اند که شکسته شوند اما در کل چندباری است که فرم کادر را از اون حالت مستطیل طلایی متفاوت بستید.از اونجا که به توانایی بسیار بالا و دانش خاص شما در عکاسی ایمان دارم خواستم علتشو جویا بشم؟
هرمخلوقی نشانی از خالق دارد.پرندگان شکاری ترجمان شکوه و زیبایی خداوند هستند

كاربراني كه از پست شما تشكر كرده اند:


Pooyan

پاسخ : Lesser Grey Shrike
« پاسخ #2 : مارس 06, 2013, 08:09:53 am »
عجب کادر کشیده ای!!
آقا محسن یک کم بیشتر میکشیدید ابعاد بنرهای افقی را پیدا میکرد ;)
البته خود همین هم خلاقیت بسیار جالبی است بقول معروف اصول آمده اند که شکسته شوند اما در کل چندباری است که فرم کادر را از اون حالت مستطیل طلایی متفاوت بستید.از اونجا که به توانایی بسیار بالا و دانش خاص شما در عکاسی ایمان دارم خواستم علتشو جویا بشم؟

سلام؛
رضاي عزيز
خوشحالم كه اين سوال را پرسيدي و منتظر پرسيدن اين سوال بودم.
قوانين مرسوم در كادربندي بر مبناي تجزيه و تحليل ناخودآگاه ذهن انسان از يك نقاشي يا عكس شكل گرفته است. مثلا وقتي مي گوييم كادربندي به صورتي باشد كه نقاط مورد نظر كادر در نقاط طلايي قرار گيرد به اين دليل است كه ناخودآگاه تمركز بر روي آن قسمتهاي كادر كه در نقاط طلايي قرار گرفته بيشتر است.
در اينجا من سعي كرده ام همين اصول را رعايت كنم؛ سوژه را به صورت قطري در كادر قرار داده ام؛ و سر سوژه را تقريبا در يكي از نقاط طلايي. اما عكس كراپ پانوراما فرم قرارگيري كاملا طولي سوژه، سادگي كادر و پرچ  و عدم وجود المانهاي ديگر جهت استفاده موثر در كادربندي بود. كادر كلاسيك 2:3 باعث مي شد فضاي خالي و هرز زيادي در بالا يا پايين سوژه ايجاد شود كه خود باعث ضعف در كادربندي مي‌شد.
محسن واحدي پور

كاربراني كه از پست شما تشكر كرده اند: