تالار گفتگو پرنده نگری و پرنده شناسی

آخرین ارسالها

صفحه: [1] 2 3 ... 10
1
بازاریابی دهان به دهان را علمی تر پیش ببرید
 
 

تا به اینجا ما محصول فوق العاده‌ای را ساختیم تا با رفع نیاز مشتری او را شگفت زده کند و برای محصول و کسب و کار طراحی سایت خودمان، پیام به یاد ماندنی ساختیم تا کمتر فراموش شود و در به در به دنبال مشتری های اولیهگشتیم و توانستیم به سختی آن ها را پیدا کنیم. تمام اینها چرخ دنده‌های بازاریابی دهان به دهان را برای کسب و کار ما ساخته‌اند ولی زمانی که می‌خواهیم این چرخ دنده‌ها را به حرکت در آوریم صدای قریژ ویریژ آنها گوش‌مان را کر می‌کند، پس نیاز به روغن کاری دارد تا روان حرکت کند و ماشین پول سازی ما ساخته شود.
خیلی وقت‌ها از کسب‌وکارها می‌پرسیم که استراتژی بازاریابی‌تان چیست؟ صدای خودشان را صاف می‌کنند و می‌گویند (( بازاریابی دهان به دهان)) و زمانی که دلیلش را می‌پرسیم، تازه متوجه می‌شویم که صاحبان کسب‌وکار، بازاریابی دهان به دهان را معادل با بازاریابی مجانی در نظر می‌گیرند. این حرف زمانی درست است که فعالانه به دنبال بازاریابی دهان به دهان نروند و همینجوری دست روی دست بگذارند تا شاید دری به تخته‌ای بخورد و بعد از سال‌ها و یا حتی دهه‌ها که گذشت، کسب‌وکار آنها بین مردم صدا کند.
این فرآیند این قدر آهسته اتفاق می‌افتد که شاید عمر یک کسب‌و‌کار کوچک هیچ وقت به این قدر نرسد نمی‌توان افسار کسب‌و‌کار را در اختیار دیگران قرار داد و همه چیز را به احتمال و شانس و اما و اگر بسپاریم. پس باید چطور فعالانه وارد گود شویم تا مردم در مورد ما صحبت کنند و به یکدیگر پیشنهاد بدهند؟
 
۱- از مشتریان درخواست ارجاع کنیم
توی شماره فروردین ماه مجله همشهری داستان، سردبیر قسمتی از حرف‌های خودش را اینجوری به مخاطبان در میان گذاشت:
(( مجلات کاغذی روزگار سختی را می‌گذرانند، رقابت در دنیای که همه سرشان توی گوشی‌های هوشمند است سخت تر و سخت تر می شود. تنها راهی که نسخه کاغذی داستان چاپ بشود این است که شما داستان را تبلیغ کنید و هدیه‌اش بدهید.))
خیلی از کسب‌وکارها دوست ندارند که اینطور به نظر بیایند که نیازی به توصیه مشتریانشان به دیگران دارند. در اصل تصور می‌کنند درخواست توصیه شبیه این است که درخواست لطف از طرف مشتری، کرده‌اند و این موقعیت با چیزی که آنها از کسب و کارشان ساخته اند در تضاد است. ولی باید این حقیقت را بدانیم که یکی از بهترین استراتژی‌هایی برای کسب چیزی که شما برای کسب‌وکارتان می‌خواهید، فقط درخواست کردن است.
به نمونه مجله همشهری داستان نگاه کنید، چقد هنرمندانه درخواست خودش را برای توصیه به دیگران بیان کرده است. اول از همه حتما این مجله برای ما با ارزش است که الان در دست داریم و می‌خریم و بعد از آن با یک ساده دلیل ما را مجاب می‌کند که به دوستانمان توصیه کنیم و حتی پای خود را فراتر می‌گذارد و توصیه می‌کند ما لذت خواندن مجله را به آن‌ها هدیه کنیم. در اصل می‌بینید که اینطور به نظر می‌رسد که منفعت مخاطب در این است که این کار را بکنید وگرنه حیات مجله به خطر می‌افتد.
 
۲- به مشتریان کمک کنیم
ما در جامعه در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیریم که مطابق آنها نقش‌های مختلفی را می‌پذیریم، به عنوان مثال ما تنها یک سبد دوستان در ذهن خودمان نداریم که هر کسی با ما آشنا شد، او را درون آن قرار دهیم. ماکوم گلدول در کتاب Tipping point در این مورد یک عدد طلایی را بدست آورده است. او اعتقاد دارد آدم ها تنها با ۱۵۰ نفر می توانند ارتباط موثر و پایداری داشته باشند.
توی دنیای کوچک ۱۵۰ نفر همه از هم خبر دارند، مشکلات هم را می‌دانند و خیلی وقت‌ها راه حل‌های مشترک را به هم پیشنهاد می‌دهند. ولی در دنیای امروز هر کسی با بیش از ۵۰۰ نفر ارتباط دارد، که هیچ کس نمی تواند همه چیز از افراد مختلف را به یاد داشته باشد، شرایط او را بداند تا راه حلی به او بگوید. پس زمانی که ما از مشتری هایمان درخواست می کنیم که محصول ما را به دوستان شان معرفی کنند، با یک حالت گیجی رو به رو می شوند، و اصلا شاید نام را به یاد نیاورد ولی اگر ما از بین یک جامعه کوچک تر در ذهن مشتریمان در خواست نامی کنیم، حتما به شما بیش از همان گروه چند نام را لیست می کنند.
مثلا وقتی ما تور‌های طبیعتگردی و ماجراجویانه برگزار می‌کنیم، به مسافرانمان بگوییم به دوستانشان معرفی کنند، قطعا آنها خیلی سریع نمی‌توانند کسی را پیدا کنند که از تور‌های ما لذت ببرد ولی وقتی ما خودمان شناسایی کردیم و می دانیم بیشتر ورزشکارها به دنبال هیجان هستند و از مسافرمان بخواهیم به دوستان باشگاه ورزشی اش نام سه نفر را برای همسفری با ما بگویید، قطعا بیشتر از سه نفر اسم روی کاغذ خواهیم داشت.
 
 
۳- همیشه در دید مشتریان باشیم
همان مسافری که بعد از سفر هیجان زده است ساخت اپلیکیشن سنندج و بی صبرانه منتظر است که روز باشگاه برسد وبا دوستان اش در مورد تجربه اش صحبت کند، تا دو روز بعد که می خواهد به باشگاه برود درگیر مسائل مختلف می شود و زمانی که به باشگاه می رسد، ما را از ذهن خودش پاک کرده است. پس باید حواسمان باشد که همیشه خودمان را در ذهن مشتری زنده نگه داریم. می‌توانیم تجربه منحصر به فرد مشتری‌مان را به او یادآوری کنیم، یا به او ایمیل یا پیام بدهیم که یادش نرود که به فلانی و فلانی در مورد ما بگوید و همیشه در شبکه‌های اجتماعی در مورد پیشنهاد به دوستان صحبت کنیم.
 
 
۴- برای پیشنهادهای آنها مشوق بگذارید
افراد به دلایل مختلف مثل کمک کردن، ارتباط و یا متقاعد کردن با دیگران تجربه های خودشان را به اشتراک می گذارند و اگر برای آن ها انگیزه بیشتری را فراهم کنیم قطعا سرعت بیشتری به پیشنهاد ها داده ایم. لزوما این مشوق ها نباید پولی باشد، مثلا دراپ باکس به هم پیشنهاد دهنده و هم دوستانشان فضای ابری می دهد یا می توانیم ارتقا سطح کاربری در نظر بگیریم.
ولی معمول‌ترین نوع مشوق هایی که می‌توان استفاده کرد، دادن تخفیفات از محصول طراحی اپلیکیشن کاربردی
  و خدماتمان است. در مقالات آینده ساختار آن و نوع انتخاب مشوق را بیشتر باز می کنیم. تا با اینجا از مزایا بازاریابی دهان به دهان، ابزارها مورد نیاز و روش های فراگیر کردن آن صحبت کردیم ولی سوال اصلی اینجاست که چرا کسب و کارها کمتر به سراغ این نوع از بازاریابی می روند؟
جواب ساده است، این نوع بازاریابی در تعداد مشتریان کم راحت کنترل می شود ولی زمانی که کم کم بر تعداد مشتریان اضافه شود دیگر قابل کنترل نیست و اینجاست که به همان اندازه می تواند باعث رشد یک کسب و کار باشد، این نوع بازاریابی می‌تواند دردسر صاحبان کسب‌و‌کار باشد و سریع یک کسب و کار را به زمین بزند. راه حل این مورد داشتن یک برنامه ریفرال مارکتینگ است.
 
2
همیشه هدفتان عکاسی از یک چشم با یک پرنده متصل به آن باشد. هنگامی که چشم به درستی ثبت شود، بقیه اجزای پرنده نیز معمولا درست از کار درمی آیند. این آموزش ۵ نکته برای ثبت چشم یک پرنده، و در نتیجه یک عکس پرنده زیبا و جذاب را مطرح می کند.
یکی از چشم ها باید قابل مشاهده و در شارپ ترین فوکوس تصویر باشد
در یک کار خلاقانه مانند عکاسی، عجیب به نظر می رسد که قوانینی وجود داشته باشد. آیا هدف نشان دادن چیزی منحصر به فرد نیست؟ خب، تعداد عکس های پرنده جالبی که من دیده ام و در آن یکی از چشم های پرنده نشان داده نشده یا در فوکوس شارپ نبوده، انگشت شمار هستند. و من هم قطعا هیچ وقت چنین عکسی نگرفته ام.
یکی از دردناک ترین کارهایی که من مجبور شده ام انجام دهم، حذف عکسی از یک گونه نادر یا یک عکس عالی از یک پرنده در حال پرواز بوده، به این دلیل که چشم پرنده در عمق میدان درستی قرار نداشته است.
خوب: نقطه فوکوس بر روی چشم است
بد: نقطه فوکوس بر روی نوک است
آموزش تصویری زبان برنامه نویسی php فارسی
هنگام عکاسی از یک پرنده در حالت نشسته، معمولا بهتر است که از بازترین دیافراگم لنز خود با فوکوس تک نقطه ای قرار گرفته بر روی چشم استفاده کنید. این کار شارپ ترین چشم را با حداکثر ماتی یا بوکه پس زمینه به شما می دهد. هنگامی که سوژه سریع حرکت می کند یا در حال پرواز است، اغلب لازم است که از یک عمق میدان بازتر، مثل f/8 یا غیره استفاده کنید. این دیافراگم، همراه با فوکوس خودکار پیوسته، یک سرعت شاتر سریع تر (در محدوده ۱/۱۰۰۰ تا ۱/۲۰۰۰)، و چندین نقطه کانونی، شانس بیشتری به شما می دهد که چشم شارپ شود.

جهت نوک یا منقار باید در حدود ۹۰ درجه (به چپ یا راست) نسبت به دوربین باشد.
به عبارت دیگر، پرنده باید به سمت دوربین نگاه کند یا در نیمرخ کامل باشد. برای عکاسان پرنده مبتدی، از جمله خودم، معمولا این مورد به اندازه نگه داشتن چشم در فوکوس شارپ قابل درک نیست. اما در شرایط عکاسی از اشخاص به آن فکر کنید. ما به طور معمول از پشت سر اشخاص یا افرادی که به جایی دور از دوربین نگاه می کنند، عکس نمی گیریم.

بد: سر بیشتر از نیمرخ چرخیده است

برای به دست آوردن موقعیت مناسب سر و ژست کلی، تقریبا همیشه لازم است که در حالت عکاسی پشت سر هم عکس بگیرید (که تحت عنوان عکاسی متوالی نیز شناخته شده است). پرنده ها اغلب سر خود را در تمام جهات حرکت می دهند، معمولا آنقدر سریع که ما نمی توانیم تنها با یک کلیک به ژست درست واکنش نشان دهیم. هنگامی که سوژه خود را پیدا کردید، بر روی سر آن فوکوس کرده و با پیش بینی حرکات آن شروع به عکاسی پشت سر هم کنید. بسیاری از گونه ها (به خصوص جانوران حشره خوار مانند مرغ مگس خوار) به سمت صدای جالب شاتر سریع نگاه می کنند.

وقتی نوردهی های متعدد را امتحان می کنید، به سرعت آنهایی که در آن منقار رو به سمت دوربین نیست را حذف کنید. در محدوده یک ژست نیمرخ، شکل بیضی کمی عمودی چشم، هنگامی که سر تنها کمی بیش از ۹۰ درجه دور از دوربین است، مشهود می باشد. ممکن است نامحسوس باشد، اما همان کمی دور شدن (چرخش) از دوربین می تواند به شدت جذابیت تصویر را کاهش دهد. اینستاگرام هر روز بیش از ۵/۳ میلیارد لایک دریافت می‌کند. ولی چه چیزی باعث محبوبیت پست اینستاگرام می‌شود؟
۱۳ عکس که در تاریخ اینستاگرام بیشترین لایک را دریافت کرده اند!

ارتفاع دوربین از زمین باید با ارتفاع چشم یکی باشد
عدم عکاسی در سطح چشم شایع ترین عاملی است که بین عکس های پرنده آماتور و عکس های پرنده جذاب تفاوت ایجاد می کند. پرنده ها، با بال های مزاحم خود، اغلب بالای سر ما هستند. یا گاهی اوقات، به خصوص در مورد پرندگان آبزی، پایین تر از ما قرار دارند.
کمی چرخاندن دوربین رو به بالا یا پایین آسان است، بنابراین بسیاری از افراد همین کار را می کنند. آنها با این کار یک نمای آشنا را ثبت می کنند – همانطور که ما هر روز پرنده ها را می بینیم.
هدف یک عکاس برجسته کردن سوژه اش در یک نور غیر معمول است – تا به بینندگانش راهی جدید برای دیدن جهان نشان دهد. یک راه عالی برای انجام این کار این است که با عکاسی در سطح چشم، بیننده را در پرسپکتیو پرنده قرار دهد.
3
پرسش و پاسخ درباره پرنده نگری و پرنده شناسی / پاسخ : کلاغ
« آخرين ارسال توسط AmirA آوریل 07, 2020, 11:31:52 pm »
کلاغ سیاه پرنده‌ای اجتماعی است و در گله‌های بزرگ دیده می‌شود. به‌خوبی با زندگی در کنار انسان‌ها انطباق یافته و در برخی شهرها جمعیت زیادی دارد. کلاغ سیاه بومی اروپا و آسیا است و به‌صورت رهاسازی‌شده به نیوزیلند هم راه یافته‌است. کلاغ سیاه همه‌چیزخوار است اما غذای اصلیش را لارو حشرات و کرم خاکی تشکیل می‌دهد و در نواحی شهری از زباله‌های انسانی هم تغذیه می‌کند. جمعیت کلاغ سیاه در سراسر دنیا بین ۶۱ تا ۲۱۶ میلیون برآورد می‌شود.
 نرم افزار آرشیکد و دانلود رایگان آموزش صفر تا صد (فیلم فارسی+ جزوه pdf)
کلاغ‌ها قدرت برنامه‌ریزی و توان فریب‌کاری دارند. بسیاری از کلاغ ها عادت دارند غذا و آذوقه را برای مصرف در آینده، به خصوص در فصل سرما ذخیره کنند. اما گونه به خصوصی از زاغ ها حتی در این مورد یک قدم فراتر می روند. آنها اگر متوجه بشوند که تحت نظر هستند، برای فریب دادن و گیج کردن پرنده های دیگر منقار خود را در زمین فرو می برند بدون آنکه غذا را در آن نقطه قرار داده باشند. سپس ممکن است آنها غذا را در نقطه ای دیگر مخفی کنند.
4
دیدگاه ها ، مقالات و نوشته ها / پاسخ : Canvas
« آخرين ارسال توسط AmirA آوریل 07, 2020, 11:18:02 pm »
هرچند عکاسی و فیلم‌برداری از لحاظ ماهیت و مهارت‌های لازم شباهت زیادی دارند اما میان آن‌ها تفاوت‌های زیادی نیز وجود دارد. شاید اگر یک دوربین دوکاره خوب (مانند Canon 5D) داشته باشید تصور کنید نیمی از راه را رفته‌اید اما بدون درک صحیح از عواملی مثل فریم بر ثانیه، حرکت سوژه و حرکت دوربین محصول کار شما احتمالاً خشک، راکد و بی‌روح جلوه خواهد کرد.
قبل از اینکه برای اولین کار فیلم‌برداری خود قرارداد ببندید نگاهی داشته باشید بر پنج عامل مهم که برای تبدیل‌شدن شما از یک عکاس به فیلم‌برداری ماهر مفید است.
دانلود رایگان ۱۴ درس کاربردی آموزش تصویری تکنیک های زبان برنامه نویسی دلفی

فریم بر ثانیه
در عکاسی شما بر تعداد فریم‌هایی که در ثانیه، دقیقه یا ساعت ثبت می‌کنید تسلط کامل دارید اما در فیلم‌برداری تصمیمی که دراین‌باره هنگام شروع کار می‌گیرید تا پایان با شما همراه خواهد بود. چه با ۲۴، ۳۰، ۶۰ یا میزان بیشتری فریم بر ثانیه کار کنید باید بدانید که تفاوت آن‌ها چیست و استفاده‌شان چه تأثیری در کار شما می‌گذارد. یک نکته مهم در انتخاب سرعت شاتر دوربین هنگام فیلم برداری این است که برای داشتن تصویر با کیفیت خوب حتما باید سرعت شاتر دو برابر فریم در ثانیه ست شود. مثلا برای ویدیویی که قرار هست ۳۰ فریم در ثانیه ضبط شود ، بهترین سرعت شاتر ۶۰ (یک شصتم ثانیه) می باشد.
از نرم افزار متلب کجا و به چه دلیل باید استفاده کنیم یا نکنیم؟
Matlab یک محیط عملیاتی ماتریکسی است، یک محیط برنامه نویسی کامل که دارای زبان برنامه نویسی خاص خود، IDE است.

فوکوس نقش مهمی ایفا می‌کند
در فیلم‌برداری خواهید آموخت که فوکوس می‌تواند بهترین یاور یا بدترین دشمن شما در کار باشد. در عکاسی شما نما را تعیین می‌کنید، فوکوس را تنظیم کرده و تصویر را ثبت می‌کنید. دانشی که از قبل راجع به عمق صحنه و تأثیر فوکوس دارید باارزش است اما در فیلم‌برداری همه‌چیز عوض می‌شود.
در فیلم‌برداری شما نما را تعیین می‌کنید، فوکوس را تنظیم می‌کنید، دوباره فوکوس را تنظیم می‌کنید، سپس فوکوس را میان نقاط تصویر جابه‌جا می‌کنید، دوباره همین کار را با سرعتی متفاوت تکرار می‌کنید سپس تصویر را از فوکوس خارج می‌کنید و بعد دوباره آن را در فوکوس قرار می‌دهید و… یادگیری تنظیم فوکوس درهای جدیدی در چگونگی تعیین نماها و اینکه این نماها چه پیامی دارند به روی شما می‌گشاید.

5
آشنایی با کاکایی های ایران

کاکایی ها در سرتاسر جهان پراکنده هستند و تنوع گونه‌های آنها در نیمکره شمالی از دیگر نقاط جهان بیشتر است. در ایران از خانواده کاکایی ها Gulls فعلا حدود 15 گونه آن مشاهده و ثبت شده است.

کاکایی‌ها بیشتر سفیدند با سطح پشتی و بال‌های خاکستری یا سیاه، پرجثه‌تر از پرستوهای دریایی هستند با بال‌های پهن‌تر و پاهای درازتر و اغلب به راحتی راه می‌روند. گونه‌های سرسفید غالبا در زمستان رگه‌های تیره‌ای روی سر دارند، و انواعی که سر تیره‌ رنگ دارند در زمستان اغلب سرشان سفید است و تعدادی لکه‌های قهوه‌ای روی آن دیده می شود. منقار ضخیم و درازی دارند. گاهی بالباز اوج می گیرند.
۸ غذای پرکالری برای کودکان کم وزن که آنها را سریع تپل می کند!
کودکان کم وزن طبیعتاً تمایل چندانی به خوردن غذا ندارند پس باید با ترفندهای مختلف به آنها غذا داد و…
تنوع در این خانواده و شباهت های ظاهری گونه ها و تغییرات فصلی، گاهی از اوقات پرنده نگرهای حرفه ای را هم در شناسایی آنها با شک و تردید مواجه می سازد. در این مقاله آموزشی که با تلاش آقای دکتر حمید جباری تهیه و تدوین شده است، کلیدهای شناسایی عمومی گونه ها و نشانه های اختصاصی چند گونه شاخص از کاکایی های ایران، ارائه و تشریح شده است که کمک فراوانی در شناسایی خواهد نمود.
۵ برنامه ی غذایی فوق العاده برای کودکان ۹ تا ۱۳ ماهه(فوق تخصص)
نوزادان نمیتوانند غذای مصرفی بزرگسالان را بخورند اما با امتحان کردن غذاهای جدید، طعمها و مزه های مختلف را احساس…
کاکایی معمولی (کاکایی  نوک سبز) 40 سانتی‌متر است ؛ بالغ کاکایی نقره‌ای و کاکایی نوک سبز تقریبا شبیه یکدیگرند ، هر دو پرنده سطح پشتی خاکستری کمرنگ و سربال‌های سیاه با لکه‌های سفید دارند ، ولی کاکایی نوک سبز خیلی کوچکتر و دراز‌ بال‌تر است .  پاها و منقارش نیز ظریف‌تر و به رنگ زرد مایل به سبز می باشد . منقار کاکایی نقره‌ای کلفت‌تر است و روی آن یک لکه قرمز دیده می شود ، سطح پشتی این پرنده نیز کمرنگ‌تر است . در زمستان سر کاکایی نوک سبز بیش از سر کاکایی نقره‌ای خط و رگه خاکستری رنگ دارد . پرنده نابالغ با داشتن یک نوار سیاه مشخص روی دم سفیدش از کاکایی نقره‌ای دو ساله تشخیص داده می شود . جوجه‌ها بیشتر قهوه‌ای مایل به خاکستری بوده ، منقار تقریبا سیاه و پاهایی به رنگ قهوه‌ای گوشتی دارند .
6
هدهد در باور و فرهنگ مردم :

داستان هدهد قاصد سلیمان نبی (ع) در قرآن مشهور است. نامه پیغمبر سلیمان (ع) را برده به مملکت سبأ برای ” ملکه بلقیس “.
در منطق الطیر، نوشته عطار نیشابوری، هدهد به عنوان مرغی خردمند، راهبر دیگر مرغان به سوی سیمرغ می‌شود.
در شعر کلاسیک چینی هدهد به عنوان نماد پیام آور آسمانی شناخته می شود، که خبر بهار را می آورد. در چین به خاطر زیبایی منحصر به فرد این پرنده آن را پرنده فرخنده ای می دانند
در گویش فرانسه کلمه “dupe” برای هدهد نیز استفاده می شود به معنی انسان کودن و احمق چون این پرنده از نظر ظاهر احمق بنظر می رسد.
در افسانه های یونان ترِاوس (پسر آرس همسر پرونس ) ترِاوس به خواهر همسر خود فیلوملا  علاقمند می شود، و پس از اینکه با او رابطه برقرار نمود زبان او را قطع می کند تا حرفی نزند ، و به همسرش پرونس می گوید که خواهرش مرده است، فیلوملا مخفیانه بر روی پرده ای به خواهر  خود نامه می نویسد  و گناه و جرم ترِاوس را فاش می کند،  در مقابل پرونس ایتیس فرزندی که از ترِاوس داشته را می کشد و گوشتش را به عنوان غذا به همسر خود ترِاوس می دهد و وقتی ترِاوس متوجه می شود سعی می کند هر دو خواهر را بکشد اما هر سه توسط خدای خدایان به پرنده تبدیل می شوند  ترِاوس هدهد می شود، پرونس  بلبل (مرغ هزار دستان)  می شود که هر روز صبح برای غم از دست دادن پسرش آواز می خواند فیلوملا  پرستو می شود و از آنجایی که زبان نداشته است نمی توانسته آواز بخواند و صدای لرزان پرستو به خاطر این می باشد.
ساده ترین روش دانلود فیلم، گیف و عکسهای توییتر در کامپیوتر و موبایل
در این مطلب قصد داریم ساده‌ترین روش دانلود و ذخیره ویدیو، گیف و عکس‌های توییتر را از طریق کامپیوتر و…
داستان هدهد قاصد پیغمبر سلیمان در قرآن مشهور است. نامه پیغمبر سلیمان برده به مملکت سبأ برای " ملکه بلقیس ".
ملکه بلقیس به اعیان دربار خود گفت یک نامه گرامی به پیش من انداخته شده است واین نامه از طرف سلیمان است. بلقیس خط را خوانده مشاورین واهل دربار خودرا جمع کرده گفت که "این خط بیک طریق عجیب وغریب از طرف یک پادشاه بسیار ارجمند (سلیمان) به من رسیده است. این نامه بنام "خدای بخشنده مهربان" آغاز شده است. گمان نمی‌رود که چنین نامه مختصر وجامع وباعظمت را در دنیا کسی نوشته باشد مطلب این بود که در مقابل من نبردآزمائی سودی ندارد، خیر شما در این است که اسلام را قبول کنید. این داستان مشهور است در قرآن کریم.
در منطق الطیر، نوشته عطار نیشابوری، هدهد به عنوان مرغی خردمند، راهبر دیگر مرغان به سوی سیمرغ می‌شود
در شعر کلاسیک چینی هدهد به عنوان نماد پیام آور آسمانی شناخته می شود، که خبر بهار را می آورد. در چین به خاطر زیبایی منحصر به فرد این پرنده آن را پرنده فرخنده ای می دانند.
ساده ترین روش اضافه کردن مکان دلخواه به گوگل مپ (تصویری)
یکی از سؤالات رایجی که از ما پرسیده می‌شود این است که چطور مکان مورد نظرمان را به گوگل مپ…
در گویش فرانسه کلمه "dupe" برای هدهد نیز استفاده می شود به معنی انسان کودن و احمق چون این پرنده از نظر ظاهر احمق بنظر می رسد.
هدهد و خون آن در قرون وسطی باختری جزء ابزار جادو بوده است و برای پیشگویی استفاده می شده است.
در کتاب "پرنده سیاه کوچک" بیل اُدیه  به شوخی گفته شده که هدهدها فقط در چمنزارهای حاکمان دیده می شود.
7

مرغ مینا چیست؟
مرغ مینا پرنده ای کوچک، پر سر و صدا و بسیار پر جنب جوش است که در زبان انگلیسی بدان Myna یا Mynah نیز می گویند، این پرنده از خانواده سار ها می باشد (سار به دسته ای از پرندگان با اندازه کوچک تا متوسط گفته می شود که بسیار پر سر و صدا و پر جنب و جوش هستند). این پرنده دارای نژاد های مختلفی می باشد که در این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت و در زبان فارسی به آن مینای سخنگو و مینای مقلد نیز می گویند. ریشه کلمه مینا از زبان هندی سانسکریتی برگرفته شده و به زبان های دیگر نیز راه یافته است.
مرغ مینا به دلیل استعداد زیادی که در یادگیری و سخن گفتن دارد، در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است، نگهداری از آن بی دردسر بوده و به دلیل خوی وحشی که دارد در هر نوع آب و هوایی قابل پرورش می باشد ﻣﻴﻨﺎی ﻣﺮﻳﺾ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﻋﻼﻳﻢ ﺑﻴﻤﺎری را ﺑﺮوز ﻣﻲ دﻫﺪ. آوﻳﺰان ﺑﻮدن ﺑﻴﺶ از اﻧﺪازه ﭘﺮﻫﺎ ﻳﻚ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻣﺸﺘﺮک ﺑﻴﻦ اﻛﺜﺮ ﭘﺮﻧﺪه ﻫﺎ و از روی ﭘﺎ ﻫﺎ ﻫﻢ ﻣﻲ ﺗﻮان ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎر ﺑﻮدن ﭘﺮﻧﺪه ﭘﻲ ﺑﺮد.۸ غذا و مکمل پرکالری برای کودکان کم وزن که آنها را سریع تپل میکند! با وجود همه صحبت های مربوط به اپیدمی چاقی کودکان ، بسیاری از والدین به احتمال زیاد شگفت زده میشوند…

ﺑﻴﻤﺎری ﻻرﻧﮕﻮ ﺗﺮاﻛﺌﻴﺖ
اﻳﻦ ﺳﻨﺪرم ﻣﻮﺟﺐ ﺑﺮوز ﻋﻼﺋﻢ ﺗ ﻨﻔﺴﻲ و ﺟﺮاﺣﺎﺗﻲ روی زﺑﺎن و ﺣﻠﻖ و ﺳﻮراﺧﻬﺎی دﻫـﺎن و ﺑﻴﻨـﻲ و ﻟﻜـﻪ ﻫـﺎی ﺧﻮﻧﺮﻳﺰی در ﺳﻘﻒ دﻫﺎن ﮔﺮدﻳﺪه و در ﻣﺎﻛﻴﺎن ، ﺑﻮﻗﻠﻤﻮن ، ﺑﻠﺪرﭼﻴﻦ ، ﺷﺘﺮ ﻣـﺮغ ، ﻣﻴﻨـﺎ ، ﻃـﻮﻃﻲ ، ﺳـﺎر و … ﺳـﺎﻳﺮ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎن آﺑﺰی دﻳﺪه ﺷﺪه اﺳﺖ .

آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰا
وﻳـﺮوس ﺑـﻪ ﺗﻌـﺪاد زﻳـﺎد از ﻃﺮﻳـﻖ ﺗﺮﺷﺤﺎت ﭼﺸﻢ و ﺑﻴﻨﻲ و دﺳﺘﮕﺎه ﮔﻮارش (ﻣﺪﻓﻮع) ﭘﺮﻧﺪه ﺑﻴﻤﺎر ، در ﻣﺤﻴﻂ ﭘﺨﺶ ﻣﻲ ﺷﻮد و ﺗﻮﺳـﻂ ﻣـﻮاد آﻟـﻲ در ﻣﺤﻴﻂ ﺣﻔﻆ ﻣﮔﺮدد. ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ وﻳﺮوس آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰا ﺟﺰء وﻳﺮوﺳﻬﺎی ﻧﺴﺒﺘﺎ ﺣﺴﺎس ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ و ﺑﺎ اﻧﻮاع ﺿـﺪ ﻋﻔـﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪه ﻫﺎ از ﺑﻴﻦ ﻣﻲ رود و ﻣﻴﻨﺎ ﭘﺮﻧﺪه ﻣﻘﺎوﻣﻲ اﺳﺖ و ﺑﻪ راﺣﺘﻲ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎری ﻣﺒﺘﻼ ﻧﻤﻲ ﺷﻮد.
۸ غذای پرکالری برای کودکان کم وزن که آنها را سریع تپل می کند!
کودکان کم وزن طبیعتاً تمایل چندانی به خوردن غذا ندارند پس باید با ترفندهای مختلف به آنها غذا داد.
ﺑﻴﻤﺎری ﻧﻴﻮﻛﺎﺳﻞ
ﺑﻴﻤﺎری واﮔﻴﺮ و ﺣﺎدی اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎن و ازﺟﻤﻠﻪ ﻣﻴﻨﺎ را ﻣﺒﺘﻼ ﻣﻲ ﺳﺎزد و ﺑﺎ ﻋﻼﻳﻢ ﺑﺎﻟﻴﻨﻲ ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ در ﺑﻴﻦ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎن ﺗﻈﺎﻫﺮ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ . ﺑﺮﺧﻲ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎن ﻣﻮاﺟﻪ ﺷﺪه ﺑﺎ وﻳﺮوس ﻧﻴﻮﻛﺎﺳﻞ ﺑﻪ روش اﺳﺘﻨﺸﺎﻗﻲ ﺳـﻪ روز ﺗـﺎ دوﻫﻔﺘـﻪ ﭘﺲ از آﻟﻮدﮔﻲ ژوﻟﻴﺪﮔﻲ ﭘﺮ ، ﺗﻮرم ﻣﻠﺘﺤﻤﻪ ﭼ ﺸﻢ ، و ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎی آﺳﻴﺐ دﺳﺘﮕﺎه ﻋﺼﺒﻲ ﻣﺮﻛﺰی ﺑـﺮوز دادﻧـﺪ . دوره ﻛﻤﻮن ﺑﻴﻤﺎری از ۲ ﺗﺎ ۱۵ روز ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ و ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺑﻴﻤﺎری در ﻣﻴﻨﺎ ﺑﻲ اﺷﺘﻬﺎﻳﻲ ،اﻓـﺴﺮدﮔﻲ ، ﻓﻠـﺞ ، ﻋﻼﻳـﻢ ﺗﻨﻔﺴﻲ ، ﭘﻴﭽﺶ ﮔﺮدن ، ﻛﺎﻫﺶ ﺷﺪﻳﺪ وزن ﻛﻪ اﻟﺒﺘﻪ اﻳﻦ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎ را در ﺑﻴﻤﺎری ﻫﺎی دﻳﮕﺮ ﻧﻴﺰ ﻣﻲ ﺗﻮان ﻣـﺸﺎﻫﺪه ﻛﺮد.[
8
یک کار‌شناس پرندگان گفت: دانه ریختن برای پرندگان وحشی در زمستان یا فصول دیگر، برعکس آنچه عموم مردم می‌اندیشند نه تنها به سود پرندگان نیست بلکه به زیان آن‌ها است.

فصل زمستان است و با توجه به سرمای هوا و دشواری غذا پیدا کردن برای پرندگان وحشی، بسیاری از ما ایرانیان علاقه داریم به این موجودات دوست داشتنی طبیعت، در راه پیدا کردن غذا، کمکی بکنیم.

از قدیم مرسوم بوده که این کمک دلسوزانه از طریق ریختن ته مانده‌های غذا (مخصوصا برنج) برای پرندگان انجام شود.

گنجشک‌ها، کبوتران وحشی و قمری و یا به عبارت مرسوم «یاکریم»‌ها، معمولا میهمانان ثابت و اصلی این سفره‌های بیرون از خانه ما ایرانیان هستند.

هدف از میهمان کردن این پرندگان، در فرهنگ ایرانی معمولا تقسیم رزق و روزی و یاری رساندن به این آفریده‌های خداوند است ولی شاید درصد پایینی از ما بدانیم که این کار نه تنها به سود آن‌ها نیست، بلکه به زیان آن‌ها است.

دکتر جمشید منصوری، کار‌شناس پرندگان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گفت: اگر امروز پرندگان در نظام طبیعت باقی مانده‌اند، محصول هزاران، بلکه میلیون‌ها سال سازگاری با شرایط متفاوت کره زمین است.

وی تاکید کرد: نباید از یاد برد که معمولا گونه‌هایی از جانوران در طبیعت باقی ماندند که با طبیعت سازگار‌تر بوده‌اند، پرندگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و معمولا پرندگانی توانسته‌اند به نسل اندر نسل به حیات خود ادامه دهند، که خود را با سختی شرایط متفاوت زمین وفق داده‌اند.
این استاد دانشگاه گفت: در واقع غذا دادن مستمر به پرندگان در زمستان یا فصلهای دیگر، موجب خلل در نظام طبیعت و اکو سیستم این گونه از حیوانات خواهد شد و باعث می‌شود که این پرندگان به شرایط جدید یعنی آماده بودن غذا عادت کنند و حتی در بسیاری از موارد به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت بمیرند.
9
سلام. من توی زمستون به کبوترای اطراف ساختمون مرتب غذا دادم ولی دوروز پیش متوجه شدم که گربه چنتا از کبوترارو که رفتن تو حیاط دونه بخورند رو شکار کرده. الان سوالم اینه که من باید چکار کنم؟ کبوترا یجورایی عادت کردند به غذا دادن من و از طرفی هم نمیخوام جونشونو به خطر بندازم و اینکه اینجا همه ساختمون هس و باغو درخت زیادی هم نیست که غذا پیدا کنن، سرپناه درستی هم ندارند... میشه راهنمایی کنید چکارکنم؟
10
شناسایی گونه‌ها / پاسخ : کم برای شناسایی
« آخرين ارسال توسط AmirA آوریل 04, 2020, 12:31:21 am »
پنده بسیار زیباییه و میتونه با بچه ها هم به خوبی ارتباط بگیره.
میتونید با دانلود بازی هوشی برای کودکان در خانه بازی ها و سرگرمی های در bestkid به دست آورید.
امیدوارم اوقات خوبی داشته باشید
صفحه: [1] 2 3 ... 10