تالار گفتگو پرنده نگری و پرنده شناسی

آخرین ارسالها

صفحه: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
دوربین چشمی و تلسکوپ / سکوپ و سه پایه پرنده نگری
« آخرين ارسال توسط Ahmad91 آوریل 16, 2020, 01:54:05 am »
 وسیله ای که به نام تلسکوپ در بین پرنده نگران شهرت یافته است در واقع اسپاتینگ اسکوپ یا فیلد اسکوپ نام دارد.
 این وسیله از لوازم ضروری پرنده نگری در مناطق باز دشتی و تالاب ها به شمار می آید تعداد لازم تلسکوپ در هر برنامه پرنده نگری در تالاب ها یک وسیله به ازای هر پرنده نگر است و با کاهش این نرخ راندمان سفر کم خواهد شد.
شربت یا داروی خواب آور کودکان را در مسافرت استفاده کنیم یا نه؟ (نکات مهم)

بزرگنمایی در تلسکوپ ها متغیر بوده و با پیچی که در بالای چشمی آن قرار دارد تنظیم می شود این مقدار در اکثر موارد چیزی بین 10 تا 100 می باشد. به این ترتیب تلسکوپ ها به شکل a – b * c شناخته می شوند که اعداد اول و دوم نشانگر بازه ی بزرگنمایی و عدد سوم نشانگر قطر عدسی شی ای به میلیمتر است.
 کیفیت یک تلسکوپ در گرو حفظ وضوح تصویر آن در بزرگنمایی های بالاست.
 زاویه بین چشمی و عدسی شی ای تلسکوپ ها معمولا به دو شکل 0 درجه و 45 درجه می باشد. پیچ تنظیم وضوح یا فوکوس تصویر هم در این وسیله آنچنان که شرح آن در دوربین های دوچشمی رفت از دیگر اجزای این وسیله می باشد.
 یافتن تبحر در استفاده از تلسکوپ منوط به تمرین زیاد در طبیعت است چرا که کار کردن با پیچ های فراوان سه پایه و تلسکوپ و یافتن سوژه در بزرگنمایی های بالا احتیاج به تجربه زیادی دارد.
هر اسکوپ، حتما نیاز به سه پایه ای برای نصب و برپایی دارد و بدون آن امکان استفاده از اسکوپ میسر نیست.
 اسکوپ بر روی سه پایه نصب شده و در طول برنامه حمل میشود تا سرعت عمل پرنده نگر برای استفاده آن در زمان مقتضی بالاتر رود.
 بنابراین سه پایه ها باید تا حد امکان سبکتر بوده و اجزای آن برای استفاده و نصب راحت ترین امکانات را در اختیار پرنده نگر قرار دهد که متناسب با این تسهیلات دارای قیمتهای متفاوتی هم هستند.
 در ضمن بهتر است که سه پایه دارای رنگ منعکس کننده نور نباشد تا کمتر باعث تحریک پرندگان شود.

ساده ترین روش پاک کردن تاریخچه اینترنت در آیفون و آیپد اپل
 
42
مناطق مناسب پرنده نگری در ایرانمناطق مناسب پرنده نگری در ایران
یکی از جذابیت‌های هر فصلی و به خصوص پاییز پرنده‌نگری است، یعنی فصلی که پرندگان از نقاط سردسیر به مناطق گرمتر می‌آیند و بیشترین گونه‌ پرندگان را میتوان در آن دید. پرنده‌نگری یکی از زیر شاخه‌های اکوتوریسم یا طبیعت‌گردی است. بیشتر پرنده‌نگرها هم هدفی جز لذت بردن، تجربه کردن و شناخت دنیای پر رمز و راز پرنده‌ها ندارند. درست است که در هر فصلی امکان پرنده نگری هست، اما پاییز فصلی است که میتوان به تماشای پرندگان مهاجر نشست. ما هم در اینجا مناطق مناسب پرنده نگری در ایران را نوشته‌ایم، اگرچه این مناطق در دیگر فصلها مثل بهار و تابستان هم شاهد حضور طرفداران پرنده‌هاست.
(گفتنی است بهترین ماه‌های پرنده نگری در پاییز ماه‌های آبان، آذر و اوایل دی ماه است.)


شبه جزیره میانکاله
یکی از مهمترین مناطق پرنده نگری در ایران، شبه جزیره میانکاله است. میانکاله که از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره به ثبت رسیده، شبه جزیره‌ای است که به نسبت دیگر سواحل مازندارن، طبیعت بکرتری دارد و از گزند ساخت و سازها در امان مانده. همین طبیعت بکر میانکاله هم باعث شده تا تالاب‌ها و سواحل این منطقه علاوه بر پرنده های مهاجر، شاهد تخم‌گذاری ماهی‌های دریای خزر از جمله کپور، کفال و ماهی‌های خاویاری باشد، به طوری که نیمی از خاویار ایران از آب‌های این منطقه صید می‌شود.
از پرنده‌هایی که به طور همیشگی در میانماله زندگی میکنند قرقاول و دراج است و پرند‌ه‌هایی که با مهاجرتشان اینجا را تماشایی‌تر میکنند: انواع مرغابی، غاز وحشی، قوی فریادکش، مرغ سقای پاخاکستری، فلامینگوو پرستوی دریایی هستند.
موقعیت: میانکاله شبه‌جزیره باریکیست که از شمال با دریای خزر، از جنوب با خلیج باریک و کم‌عمق گرگان و از غرب با تالاب زاغمرز و مرداب لپوی بهشهر همسایه است. در شرق آن جزیره آشوراده قرار دارد که با تنگه باریکی به طول کمتر از یک کیلومتر همسایه بندر ترکمن است.
مسیر دسترسی: مسیر اصلی ورود به میانکاله جاده‌ای‌ست که از نکا به سمت روستای زاغمرز رفته و با عبور از کنار تالاب زاغمرز به میانکاله می‌رسد.
[ur=https://bestkid.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d8%b4%d8%b1%d8%a8%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d8%a2%d9%88%d8%b1.htmll]شربت یا داروی خواب آور کودکان را در مسافرت استفاده کنیم یا نه؟ (نکات مهم)
[/url]

تالاب فریدون کنار
امید، آخرین درنای سیبری است و این آخرین امید، ده سالی است که تالاب فریدونکنار را برای کوچ خود انتخاب میکند. این پرنده ۱۳۵ سانتی متری با صدای آرام و آهنگینش، یک درنای نر و آخرین بازمانده از جمعیت غربی درنای سیبری است که هرسال به تنهایی مهاجرت زمستانه‌اش را انجام می‌دهد و نزدیک به ۳ هزار کیلومتر را طی میکند تا به فریدونکنار برسد. قدیم‌ها یعنی تا سال ۲۰۰۷، درناهای گروه شمال روسیه زمستان‌ها به پارک ملی بوجاق کیاشهر هم می‌آمدند، اما امروزه نسل آن‌ها در ایران تقریباً منقرض شده و تنها یک تک درنا باقی مانده است. این پرنده معمولا اواسط آبان و اوایل آذر هر سال به این تالاب می آید و تا اواسط اسفند مهمان تالاب است.
به جز این درنا، پرندگان دیگری مثل انواع غاز، مرغابی، قو، باکلان، پرلا، کشیم و حواصیل گرفته تا پلیکان، قره‌غاز، شاهین، عقاب دریایی و عقاب شاهی هم در فریدونکنار زندگی می‌کنند.

مسیر دسترسی: از جاده فریدونکنار به آمل یا بزرگراه بابلسر به بابل استفاده کنید. در فاصله دو سه کیلومتری جنوب بابلسر و فریدونکنار جاده‌ای وجود دارد که از کنار تالاب می‌گذرد.

تالاب میقان
یکی از مهمترین تالاب های پرنده نگری کشور تالاب میقان در ۱۵ کیلومتری شمال شرق اراک است که در کنار تالاب گاوخونی تنها تالاب های مرکزی ایران برای پذیرایی از پرندگان مهاجرند.  تالاب میقان از لحاظ آب و هوایی زمستان های معتدلی دارد و همین ویژگی باعث شده در پاییز و اوایل زمستان زیستگاه پرندگان به ویژه پرندگان مهاجر از مناطق شمال ایران و مناطق سردسیری باشد.
بیش از ۶۰ درصد پرندگان استان اراک و ۱۶ درصد پرندگان کشور در این تالاب زندگی می‌کنند. هچنین میقان، سالانه پذیرای بیش از ۱۲ هزار پرنده مهاجر است و این ویژگی این تالاب را به یکی از دیدنی ترینها تبدیل میکند. تعداد درناهای این تالار آنقدر زیاد است که روز ۱۵ آبان هرسال روز درنا در این تالاب نام گرفته.

مسیر دسترسی: تالاب میقان در استان مرکزی و در نزدیکی شهر اراک واقع شده است. برای دسترسی به این تالاب باید از سه راه خمین به سمت کمربندی شمالی حرکت کرد. پس از آن به میدان تره بار میرسید، همچنان باید مسیر  را مستقیم بروید، حدود یک تا دو کیلومتر بعد از میدان تره‌بار به یک جاده فرعی در سمت راست جاده می‌رسیم. در ابتدای جاده تابلوی بزرگ قرمز رنگی وجود دارد، پس از وارد شدن به این جاده فرعی و عبور از پل روگذر به کارخانه تولید سولفات‌سدیم می‌رسیم که در سمت راست جاده است. با ادامه این مسیر، پس از حدود سه تا چهار کیلومتر به انتهای تالاب میقان میرسید.
یکی از بهترین چیزها در مورد کتاب های الکترونیکی و کتاب های درسی این است که شما می توانید آنها با ۴ تا از بهترین اپلیکیشن های خواندن کتاب های الکترونیکی pdf در آیپد اپل هر جایی که هستید کتاب بخوانید.


پارک شهر تهران
اگر ساکن تهران هستید و به پرنده نگری در پاییز علاقه مندید نیاز به رفتن به راه‌های خیلی طولانی نیست، چراکه که اولین سایت پرنده نگری پایتخت دو سالی ست که در پارک شهر تهران کارش را شروع کرده. پارکی که خودش یکی از جاذبه های پایتخت و اولین پارک تهران محسوب میشود.
این پارک در طول یک سال میزبان بیش از ۴۰ گونه پرنده وحشی است که برخی از آنها بصورت بومی، برخی مهاجر بهاره و تابستانه، برخی مهاجر پاییز و زمستان و برخی به عنوان مهاجر عبوری هستند و از مسافت‌های بسیار دور مثل قاره آفریقا و یا از کشورهای شمالی ایران وارد این پارک می شوند. در سایت پرنده نگری پارک شهر امکانات پرنده نگری هم در اختیارتان قرار می‌دهند و کارشناس پرنده‌نگری هم در مورد آنها صحبت میکند.
در بازدید از پارک شهر دیدن باغ وحش پارک و اکواریوم آن را هم از دست ندهید.

آدرس: برای رسیدن به پارک شهر ساده‌ترین راه استفاده از مترو است. می‌توانید در تقاطع خطوط ۱ و ۲ مترو یعنی ایستگاه مترو امام خمینی (ره) از قطار پیاده شده و پس از حدود ده دقیقه پیاده روی در خیابان امام خمینی (ره) به سمت غرب و سپس خیابان خیام جنوب به ورودی قورخانه پارک شهر برسید. همچنین اگر از خط ۲ مترو استفاده می‌کنید در ایستگاه مترو حسن،آباد از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه در خیابان وحدت اسلامی به سمت جنوب پیاده‌روی کنید تا بعد از ۵ دقیقه به پارک شهر برسید.

از دیگر مناطق پرنده نگری مناسب در ایران:
آبیک قزوین
سایت پرنده نگری تالاب قره قشلاق بناب آذربایجان شرقی
جزیره قشم
تالاب زریبار در مریوان کردستان
مرداب انزلی
43
تجهیزات عکاسی، دوربین، لنز و ... / پاسخ : پرنده نگری در ایران
« آخرين ارسال توسط Ahmad91 آوریل 09, 2020, 09:28:50 pm »
رنده نگری شاخه ای رو به رشد از بوم گردی یا اکوتوریسم ، و یکی از محبوبترین انواع ” گردشگری ِ با هدف خاص ” محسوب شده و به حل معماهای پلیسی شبیه است. بررسی های انجام شده در کشورهای مختلف نشان می دهد که معمولا قشر تحصیلکرده ی جامعه به این نوع خاص از گردشگری علاقه نشان می دهد. بر خلاف دیگر شاخه های طبیعت گردی ، مانند کوهنوردی ، افرادی با توانایی های کمتر ِ فیزیکی و بدنی  نیز می توانند به سادگی در برنامه های پرنده نگری شرکت کرده و جریان زندگی در طبیعت را از نزدیک لمس کنند. تماشای پرندگان و گوش دادن به آواز و هیاهوی زندگیشان، عکاسی و ثبت آن همه زیبایی و تلاش برای شناسایی صحیح گونه ی پرندگانی که می بینید، گردشگری علمی و تفریحی منحصر به فردی است که اگر یکبار اتفاق بیافتد، آدمی را مدام به تکرار خویش فرا می خواند.در این بخش آموزش های مربوط به زبان برنامه نویسی اندروید را دریافت می کنید
ر حقیقت پرنده نگرها، طبیعت گردانی هستند که در جستجوی زیبایی های طبیعت و از روی کنجکاوی یا برای تفریح به تماشای پرندگان می پردازند. در پرنده نگری سعی بر این است تا گونه های مختلف پرنده شناخته شده و مکان و روش زندگی آنها بررسی شود و در ضمن انجام یک کار علمی از دیدن زیباییهای طبیعت نیز لذت برده شود.

اما هیچ کس پرنده نگر به دنیا نیامده ! و پرنده نگری مهارتی است که درست مانند سایر مهارتها می توان به آن دست یافت. با وجود آنکه منابع ارزشمندی مانند کتاب ها، فایل های صوتی و تصویری آموزشی و نرم افزار های بسیار مفیدی در این زمینه وجود دارد؛ اما هیچکدام نمی تواند به اندازه تجربه عملی در بهبود مهارت پرنده نگری شما مفید باشد. ضمن آنکه پرنده نگری چیزی بسیار بیشتر از دانستن درباره ی پرندگان و مشاهده آنان است.

یک کتاب خوب بخرید، درباره جغرافیایی که می خواهید در آن به پرنده نگری بروید تحقیق کنید، درباره نحوه رفتار پرندگان آن منطقه و ویژگی های ظاهری پرندگان مطالعه کنید و لیستی از پرندگانی که احتمالا با آن ها مواجه خواهید شد تهیه کنید. این ها به شما کمک می کند تا علاوه بر اینکه از پرنده نگری لذت بیشتری می برید بتوانید ساده تر و اثر بخش تر با دیگر پرنده نگرها ارتباط برقرار کرده و از آن ها یاد بگیرید. این خیلی مهم است.

داشتن یک دوربین دو چشمی خوب بسیار مهم است. در اینجا قصد پرداختن به مشخصات یک دوربین خوب و پیشنهاد یک مارک خاص را نداریم. اما باید دقت داشته باشید هنگامی که پرنده نگری را تازه شروع می کنید و آماتور هستید نیازی به خرید یک دوربین حرفه ای ندارید و فقط حواستان باشد که دوربین باید سبک باشد، راحت روی گودی چشم قرار بگیرد، زاویه ی دید وسیعی داشته باشد و نور را به خوبی جمع کند.
44
در این مرحله لازم است سن پرنده را تخمین بزنید. ممکن است پرنده‌ای نابالغ را که در حال یادگیری پرواز است پیدا کنید و تصور کنید نیاز به کمک دارد. فراموش نکنید گاهی والدین، جوجه‌های نابالغ را در این موقعیت قرار می‌دهند تا پرواز یاد بگیرند. بنابراین پیش از دست به کار شدن، مدتی پرنده را زیرنظر بگیرید تا مطمئن شوید مجروح شده یا والدینش رهایش کرده‌اند. در زمان نزدیک شدن به پرنده، نخست پرها را بررسی کنید. اگر به نظرتان جوجه بود، اما پرهایش درآمده بود، شک نکنید در حال یادگیری پرواز است. هر پدر و مادری با شنیدن این خبر حال بدی بهشان دست می دهد.
[urhttps://bestkid.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%86/%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%86%d8%a7%d9%81-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af%d8%8c-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%86-%d8%a2%d9%86-%d9%88-%d9%be%db%8c.htmll] ناف نوزاد، افتادن آن و پیچیدن آن دور گردن جنین
[/url] اگر جوجه‌ای بدون پر و سالم بود، لانه‌اش را که در همان حوالی است پیدا کنید و سپس جوجه را در لانه بگذارید یا در جایی قرارش دهید که والدینش بتوانند دوباره به لانه منتقلش کنند. اگر احساس کردید بدنش سرد است، پیش از گذاشتن در لانه کمی با گرمای دستتان گرمش کنید. اگر لانه را پیدا نکردید، جوجه را جایی دور از دسترس گربه‌ها و سایر پرنده‌های شکارچی بگذارید. شاخه‌های محکم درختان یا شمشادهای بلند، بهترین انتخاب هستند.
برای کاهش خطر ابتلا به ویروس از طریق پرندگان چهار اقدام زیر را انجام دهید:

1- کودکانتان را از طیور و پرندگان دور نگاه دارید. پرندگان را تا حد امکان از محل زندگی و استراحت خود دور نگه دارید، حتی در صورتی‌که هوا سرد باشد.- کودکان را در کشتار پرندگان یا هر نوع حیوانی دخالت ندهید. - ازگوشتهای آماده و منجمد بسته‌بندی شده در کارخانه استفاده کنید. تماس نزدیک با پرندگان می‌تواند شما و خانواده‌تان را در معرض ابتلا قرار دهد.

2- نکات احتیاط را در خانه مراعات کنید. دست‌های خود را چند بار در روز به‌ویژه بعد از تماس با پرندگان و تخم آنها و قبل از خوردن غذا و بعد از دستشویی رفتن بشویید. طیور کشته شده که توسط تولید‌کنندگان مطمئن بسته‌بندی شده و مارک خورده است، را بخرید. برای بریدن گوشت خام از تخته‌ای جداگانه فقط برای آن منظور استفاده کنید. گوشت پخته را روی سطحی که قبلا گوشت خام آنجا بوده نگذارید. به پرندگان(مرغ، اردک، غاز، کبوتر،بلدرچین) و پرندگان وحشی چه زنده و چه مرده دست نزنید. قبل از مصرف مرغ یا تخم‌مرغ آن را به صورت کامل بپزید. گوشت خام مصرف نکنید. تخم مرغ را طوری بپزید که زرده و سفیده آن کاملا سفت باشد. مرغ و تخم مرغ خام را از دیگر غذاها دور نگه دارید.
علت زودرنجی و بدخلقی در کودکان و جدیدترین روش درمان آن چیست؟ در ادامه آموزشهای کاربردی روانشناسی کودکان در این مقاله به بررسی علت زودرنجی و بدخلقی در کودکان خواهیم پرداخت.
3- بیماری و یا مرگ پرندگان خود را به مقامات گزارش کنید. برای پیشگیری از انتشار ویروس، مرگ‌های ناگهانی و بی‌دلیل پرندگان باید حتما به اطلاع مقامات برسد تا آنها بدون خطر موضوع را بررسی کنند.

4- به نزدیک‌ترین درمانگاه محل سکونت خود مراجعه کنید. اگر بلافاصله پس از تماس با پرندگان مریض و یا مرده، علائم آنفولانزا از جمله تب در شما ظاهر شد برای درمان سریع به درمانگاه محل سکونت خود مراجعه کنید.
45
چرا استفاده از بازاریابی دهان به دهان مؤثر و ضروری است؟
مهم‌ترین دلیلی که بازاریابی دهان به دهان را به ارزشمندترین و مؤثرترین روش بازاریابی تبدیل می‌کند این است که مشتریان هدف شما به دوستانشان بیش از هر کس دیگری اعتماد دارند. بر طبق یکی از تحقیقاتی که در همین زمینه انجام گرفته، 92 درصد مردم پیشنهادهای دوستان و اعضای خانواده خود را بیشتر از آنچه که در تبلیغات می‌بینند و می‌شنوند باور دارند. همین آمار برای درک ارزش و اهمیت استفاده از استراتژی‌های تقویت کننده بازاریابی دهان به دهان کفایت می‌کند.
به علاوه، نکته جالب توجه دیگر این است که بازاریابی دهان به دهان با اولین پیشنهاد یا معرفی به پایان نمی‌رسد؛ بلکه اولین نفر به شخص دوم اطلاع می‌دهد و آن فرد نیز به نوبه خود شخص دیگری را در جریان تجربه مثبت خود قرار می‌دهد و این زنجیره همین‌طور ادامه پیدا می‌کند. لذا در صورت استفاده صحیح، بازاریابی دهان به دهان به ابزار قدرتمندی برای دیده شدن و توزیع گسترده اطلاعات تبدیل خواهد شد.
البته باید دقت داشته باشید که اطلاعات مخرب و تجربه‌های ناخوشایند نیز می‌توانند به همین ترتیب پخش شوند و در کوتاه مدت یا بلندمدت، چهره کسب و کارتان را خدشه دار کنند. در عین حال، با این پیش فرض که همیشه در جهت فراهم آوردن تجربه‌های مثبت و خوشایند تلاش می‌کنید، یکی از مزیت‌های بسیار مهم بازاریابی دهان به دهان این است که فرد پیشنهاد دهنده از شخص خودش مایه می‌گذارد که نه تنها اطلاعات دریافتی را برای گیرنده ملموس‌تر می‌کند، بلکه از دید مشتریان امروزی نیز ارزشمندتر به نظر می‌رسد.
از جمله سایر مزایای بازاریابی دهان به دهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• افزایش فروش بدون هزینه تبلیغات: با استفاده از روش طبیعی بازاریابی دهان به دهان، آمار فروش شما بدون هیچ هزینه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد؛
• شکل گیری جامعه‌ای از مشتریان علاقمند و وفادار: با تکیه بر بازاریابی دهان به دهان، یک جامعه همسو از مشتریان علاقمند و فعال در حول کسب و کار شما شکل خواهد گرفت. این مشتریان فعال و علاقمند، خرید بیشتری انجام می‌دهند و بیشتر به ارجاع دوستان و آشنایان خود تمایل دارند؛ در نتیجه، درآمد شما و ارزش هر مشتری افزایش خواهد یافت.آیا حقیقت دارد؟ نرم افزار یافتن نام صاحب تلفن همراه (حتما بخوانید!)
با پیشرفت تکنولوژی، ارتباط برقرار کردن افراد از طریق تلفن های همراه بسیار فراوان شده و کار را برای افراد راحت کرده است.
• امکان دریافت بودجه و آزادی عمل بیشتر: برندهایی که میزان ارزش مشتریان و وفاداری آن‌ها بیشتر است موارد مناسب‌تری برای سرمایه گذاری هستند؛ چرا که نسبت هزینه جذب به ارزش مشتری یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای سنجش کیفی مدل کسب و کار محسوب می‌شود.
 
46
 پپت خاکی پرنده‌ای است کمرنگ و از پپت‌های دیگر جثه اش لاغرتر و بیشتر به دم جنبانک‌ها شباهت دارد . غیر از یک ردیف لکه‌های تیره روی پوشپرهای نزدیک خم بال ، سطح پشتی آن خاکی تقریبا یکدست است . سطح شکمی آن کمرنگ‌تر و معمولا بدون خط و رگه است . ابروی کمرنگ مشخصی دارد و نوار شاربی قهوه‌ای رنگ آن چندان واضح نیست . پاهایش دراز ، تقریبا زرد رنگ و در عین حال کوتاه‌تر از پاهای پپت پا دراز است. ترفند کاربردی برای ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ (مبتدی-متوسط)
ویندوزها امکان سازماندهی سیستم عامل کاربران با رابط گرافیکی بسیار سهل الوصول را فراهم می‌کند.علاوه بر این از پپت پادراز به کمک پروبال کمرنگ‌تر ، با نقش و نگار غیر واضح‌تر و جثه اندکی کوچک‌تر ، تشخیص داده می شود . در اوایل پاییز پرنده نابالغ با سینه رگه‌رگه به نابالغ پپت پادراز شباهت پیدا می کند .
47
بازاریابی دهان به دهان را علمی تر پیش ببرید
 
 

تا به اینجا ما محصول فوق العاده‌ای را ساختیم تا با رفع نیاز مشتری او را شگفت زده کند و برای محصول و کسب و کار طراحی سایت خودمان، پیام به یاد ماندنی ساختیم تا کمتر فراموش شود و در به در به دنبال مشتری های اولیهگشتیم و توانستیم به سختی آن ها را پیدا کنیم. تمام اینها چرخ دنده‌های بازاریابی دهان به دهان را برای کسب و کار ما ساخته‌اند ولی زمانی که می‌خواهیم این چرخ دنده‌ها را به حرکت در آوریم صدای قریژ ویریژ آنها گوش‌مان را کر می‌کند، پس نیاز به روغن کاری دارد تا روان حرکت کند و ماشین پول سازی ما ساخته شود.
خیلی وقت‌ها از کسب‌وکارها می‌پرسیم که استراتژی بازاریابی‌تان چیست؟ صدای خودشان را صاف می‌کنند و می‌گویند (( بازاریابی دهان به دهان)) و زمانی که دلیلش را می‌پرسیم، تازه متوجه می‌شویم که صاحبان کسب‌وکار، بازاریابی دهان به دهان را معادل با بازاریابی مجانی در نظر می‌گیرند. این حرف زمانی درست است که فعالانه به دنبال بازاریابی دهان به دهان نروند و همینجوری دست روی دست بگذارند تا شاید دری به تخته‌ای بخورد و بعد از سال‌ها و یا حتی دهه‌ها که گذشت، کسب‌وکار آنها بین مردم صدا کند.
این فرآیند این قدر آهسته اتفاق می‌افتد که شاید عمر یک کسب‌و‌کار کوچک هیچ وقت به این قدر نرسد نمی‌توان افسار کسب‌و‌کار را در اختیار دیگران قرار داد و همه چیز را به احتمال و شانس و اما و اگر بسپاریم. پس باید چطور فعالانه وارد گود شویم تا مردم در مورد ما صحبت کنند و به یکدیگر پیشنهاد بدهند؟
 
۱- از مشتریان درخواست ارجاع کنیم
توی شماره فروردین ماه مجله همشهری داستان، سردبیر قسمتی از حرف‌های خودش را اینجوری به مخاطبان در میان گذاشت:
(( مجلات کاغذی روزگار سختی را می‌گذرانند، رقابت در دنیای که همه سرشان توی گوشی‌های هوشمند است سخت تر و سخت تر می شود. تنها راهی که نسخه کاغذی داستان چاپ بشود این است که شما داستان را تبلیغ کنید و هدیه‌اش بدهید.))
خیلی از کسب‌وکارها دوست ندارند که اینطور به نظر بیایند که نیازی به توصیه مشتریانشان به دیگران دارند. در اصل تصور می‌کنند درخواست توصیه شبیه این است که درخواست لطف از طرف مشتری، کرده‌اند و این موقعیت با چیزی که آنها از کسب و کارشان ساخته اند در تضاد است. ولی باید این حقیقت را بدانیم که یکی از بهترین استراتژی‌هایی برای کسب چیزی که شما برای کسب‌وکارتان می‌خواهید، فقط درخواست کردن است.
به نمونه مجله همشهری داستان نگاه کنید، چقد هنرمندانه درخواست خودش را برای توصیه به دیگران بیان کرده است. اول از همه حتما این مجله برای ما با ارزش است که الان در دست داریم و می‌خریم و بعد از آن با یک ساده دلیل ما را مجاب می‌کند که به دوستانمان توصیه کنیم و حتی پای خود را فراتر می‌گذارد و توصیه می‌کند ما لذت خواندن مجله را به آن‌ها هدیه کنیم. در اصل می‌بینید که اینطور به نظر می‌رسد که منفعت مخاطب در این است که این کار را بکنید وگرنه حیات مجله به خطر می‌افتد.
 
۲- به مشتریان کمک کنیم
ما در جامعه در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیریم که مطابق آنها نقش‌های مختلفی را می‌پذیریم، به عنوان مثال ما تنها یک سبد دوستان در ذهن خودمان نداریم که هر کسی با ما آشنا شد، او را درون آن قرار دهیم. ماکوم گلدول در کتاب Tipping point در این مورد یک عدد طلایی را بدست آورده است. او اعتقاد دارد آدم ها تنها با ۱۵۰ نفر می توانند ارتباط موثر و پایداری داشته باشند.
توی دنیای کوچک ۱۵۰ نفر همه از هم خبر دارند، مشکلات هم را می‌دانند و خیلی وقت‌ها راه حل‌های مشترک را به هم پیشنهاد می‌دهند. ولی در دنیای امروز هر کسی با بیش از ۵۰۰ نفر ارتباط دارد، که هیچ کس نمی تواند همه چیز از افراد مختلف را به یاد داشته باشد، شرایط او را بداند تا راه حلی به او بگوید. پس زمانی که ما از مشتری هایمان درخواست می کنیم که محصول ما را به دوستان شان معرفی کنند، با یک حالت گیجی رو به رو می شوند، و اصلا شاید نام را به یاد نیاورد ولی اگر ما از بین یک جامعه کوچک تر در ذهن مشتریمان در خواست نامی کنیم، حتما به شما بیش از همان گروه چند نام را لیست می کنند.
مثلا وقتی ما تور‌های طبیعتگردی و ماجراجویانه برگزار می‌کنیم، به مسافرانمان بگوییم به دوستانشان معرفی کنند، قطعا آنها خیلی سریع نمی‌توانند کسی را پیدا کنند که از تور‌های ما لذت ببرد ولی وقتی ما خودمان شناسایی کردیم و می دانیم بیشتر ورزشکارها به دنبال هیجان هستند و از مسافرمان بخواهیم به دوستان باشگاه ورزشی اش نام سه نفر را برای همسفری با ما بگویید، قطعا بیشتر از سه نفر اسم روی کاغذ خواهیم داشت.
 
 
۳- همیشه در دید مشتریان باشیم
همان مسافری که بعد از سفر هیجان زده است ساخت اپلیکیشن سنندج و بی صبرانه منتظر است که روز باشگاه برسد وبا دوستان اش در مورد تجربه اش صحبت کند، تا دو روز بعد که می خواهد به باشگاه برود درگیر مسائل مختلف می شود و زمانی که به باشگاه می رسد، ما را از ذهن خودش پاک کرده است. پس باید حواسمان باشد که همیشه خودمان را در ذهن مشتری زنده نگه داریم. می‌توانیم تجربه منحصر به فرد مشتری‌مان را به او یادآوری کنیم، یا به او ایمیل یا پیام بدهیم که یادش نرود که به فلانی و فلانی در مورد ما بگوید و همیشه در شبکه‌های اجتماعی در مورد پیشنهاد به دوستان صحبت کنیم.
 
 
۴- برای پیشنهادهای آنها مشوق بگذارید
افراد به دلایل مختلف مثل کمک کردن، ارتباط و یا متقاعد کردن با دیگران تجربه های خودشان را به اشتراک می گذارند و اگر برای آن ها انگیزه بیشتری را فراهم کنیم قطعا سرعت بیشتری به پیشنهاد ها داده ایم. لزوما این مشوق ها نباید پولی باشد، مثلا دراپ باکس به هم پیشنهاد دهنده و هم دوستانشان فضای ابری می دهد یا می توانیم ارتقا سطح کاربری در نظر بگیریم.
ولی معمول‌ترین نوع مشوق هایی که می‌توان استفاده کرد، دادن تخفیفات از محصول طراحی اپلیکیشن کاربردی
  و خدماتمان است. در مقالات آینده ساختار آن و نوع انتخاب مشوق را بیشتر باز می کنیم. تا با اینجا از مزایا بازاریابی دهان به دهان، ابزارها مورد نیاز و روش های فراگیر کردن آن صحبت کردیم ولی سوال اصلی اینجاست که چرا کسب و کارها کمتر به سراغ این نوع از بازاریابی می روند؟
جواب ساده است، این نوع بازاریابی در تعداد مشتریان کم راحت کنترل می شود ولی زمانی که کم کم بر تعداد مشتریان اضافه شود دیگر قابل کنترل نیست و اینجاست که به همان اندازه می تواند باعث رشد یک کسب و کار باشد، این نوع بازاریابی می‌تواند دردسر صاحبان کسب‌و‌کار باشد و سریع یک کسب و کار را به زمین بزند. راه حل این مورد داشتن یک برنامه ریفرال مارکتینگ است.
 
48
همیشه هدفتان عکاسی از یک چشم با یک پرنده متصل به آن باشد. هنگامی که چشم به درستی ثبت شود، بقیه اجزای پرنده نیز معمولا درست از کار درمی آیند. این آموزش ۵ نکته برای ثبت چشم یک پرنده، و در نتیجه یک عکس پرنده زیبا و جذاب را مطرح می کند.
یکی از چشم ها باید قابل مشاهده و در شارپ ترین فوکوس تصویر باشد
در یک کار خلاقانه مانند عکاسی، عجیب به نظر می رسد که قوانینی وجود داشته باشد. آیا هدف نشان دادن چیزی منحصر به فرد نیست؟ خب، تعداد عکس های پرنده جالبی که من دیده ام و در آن یکی از چشم های پرنده نشان داده نشده یا در فوکوس شارپ نبوده، انگشت شمار هستند. و من هم قطعا هیچ وقت چنین عکسی نگرفته ام.
یکی از دردناک ترین کارهایی که من مجبور شده ام انجام دهم، حذف عکسی از یک گونه نادر یا یک عکس عالی از یک پرنده در حال پرواز بوده، به این دلیل که چشم پرنده در عمق میدان درستی قرار نداشته است.
خوب: نقطه فوکوس بر روی چشم است
بد: نقطه فوکوس بر روی نوک است
آموزش تصویری زبان برنامه نویسی php فارسی
هنگام عکاسی از یک پرنده در حالت نشسته، معمولا بهتر است که از بازترین دیافراگم لنز خود با فوکوس تک نقطه ای قرار گرفته بر روی چشم استفاده کنید. این کار شارپ ترین چشم را با حداکثر ماتی یا بوکه پس زمینه به شما می دهد. هنگامی که سوژه سریع حرکت می کند یا در حال پرواز است، اغلب لازم است که از یک عمق میدان بازتر، مثل f/8 یا غیره استفاده کنید. این دیافراگم، همراه با فوکوس خودکار پیوسته، یک سرعت شاتر سریع تر (در محدوده ۱/۱۰۰۰ تا ۱/۲۰۰۰)، و چندین نقطه کانونی، شانس بیشتری به شما می دهد که چشم شارپ شود.

جهت نوک یا منقار باید در حدود ۹۰ درجه (به چپ یا راست) نسبت به دوربین باشد.
به عبارت دیگر، پرنده باید به سمت دوربین نگاه کند یا در نیمرخ کامل باشد. برای عکاسان پرنده مبتدی، از جمله خودم، معمولا این مورد به اندازه نگه داشتن چشم در فوکوس شارپ قابل درک نیست. اما در شرایط عکاسی از اشخاص به آن فکر کنید. ما به طور معمول از پشت سر اشخاص یا افرادی که به جایی دور از دوربین نگاه می کنند، عکس نمی گیریم.

بد: سر بیشتر از نیمرخ چرخیده است

برای به دست آوردن موقعیت مناسب سر و ژست کلی، تقریبا همیشه لازم است که در حالت عکاسی پشت سر هم عکس بگیرید (که تحت عنوان عکاسی متوالی نیز شناخته شده است). پرنده ها اغلب سر خود را در تمام جهات حرکت می دهند، معمولا آنقدر سریع که ما نمی توانیم تنها با یک کلیک به ژست درست واکنش نشان دهیم. هنگامی که سوژه خود را پیدا کردید، بر روی سر آن فوکوس کرده و با پیش بینی حرکات آن شروع به عکاسی پشت سر هم کنید. بسیاری از گونه ها (به خصوص جانوران حشره خوار مانند مرغ مگس خوار) به سمت صدای جالب شاتر سریع نگاه می کنند.

وقتی نوردهی های متعدد را امتحان می کنید، به سرعت آنهایی که در آن منقار رو به سمت دوربین نیست را حذف کنید. در محدوده یک ژست نیمرخ، شکل بیضی کمی عمودی چشم، هنگامی که سر تنها کمی بیش از ۹۰ درجه دور از دوربین است، مشهود می باشد. ممکن است نامحسوس باشد، اما همان کمی دور شدن (چرخش) از دوربین می تواند به شدت جذابیت تصویر را کاهش دهد. اینستاگرام هر روز بیش از ۵/۳ میلیارد لایک دریافت می‌کند. ولی چه چیزی باعث محبوبیت پست اینستاگرام می‌شود؟
۱۳ عکس که در تاریخ اینستاگرام بیشترین لایک را دریافت کرده اند!

ارتفاع دوربین از زمین باید با ارتفاع چشم یکی باشد
عدم عکاسی در سطح چشم شایع ترین عاملی است که بین عکس های پرنده آماتور و عکس های پرنده جذاب تفاوت ایجاد می کند. پرنده ها، با بال های مزاحم خود، اغلب بالای سر ما هستند. یا گاهی اوقات، به خصوص در مورد پرندگان آبزی، پایین تر از ما قرار دارند.
کمی چرخاندن دوربین رو به بالا یا پایین آسان است، بنابراین بسیاری از افراد همین کار را می کنند. آنها با این کار یک نمای آشنا را ثبت می کنند – همانطور که ما هر روز پرنده ها را می بینیم.
هدف یک عکاس برجسته کردن سوژه اش در یک نور غیر معمول است – تا به بینندگانش راهی جدید برای دیدن جهان نشان دهد. یک راه عالی برای انجام این کار این است که با عکاسی در سطح چشم، بیننده را در پرسپکتیو پرنده قرار دهد.
49
پرسش و پاسخ درباره پرنده نگری و پرنده شناسی / پاسخ : کلاغ
« آخرين ارسال توسط AmirA آوریل 07, 2020, 11:31:52 pm »
کلاغ سیاه پرنده‌ای اجتماعی است و در گله‌های بزرگ دیده می‌شود. به‌خوبی با زندگی در کنار انسان‌ها انطباق یافته و در برخی شهرها جمعیت زیادی دارد. کلاغ سیاه بومی اروپا و آسیا است و به‌صورت رهاسازی‌شده به نیوزیلند هم راه یافته‌است. کلاغ سیاه همه‌چیزخوار است اما غذای اصلیش را لارو حشرات و کرم خاکی تشکیل می‌دهد و در نواحی شهری از زباله‌های انسانی هم تغذیه می‌کند. جمعیت کلاغ سیاه در سراسر دنیا بین ۶۱ تا ۲۱۶ میلیون برآورد می‌شود.
 نرم افزار آرشیکد و دانلود رایگان آموزش صفر تا صد (فیلم فارسی+ جزوه pdf)
کلاغ‌ها قدرت برنامه‌ریزی و توان فریب‌کاری دارند. بسیاری از کلاغ ها عادت دارند غذا و آذوقه را برای مصرف در آینده، به خصوص در فصل سرما ذخیره کنند. اما گونه به خصوصی از زاغ ها حتی در این مورد یک قدم فراتر می روند. آنها اگر متوجه بشوند که تحت نظر هستند، برای فریب دادن و گیج کردن پرنده های دیگر منقار خود را در زمین فرو می برند بدون آنکه غذا را در آن نقطه قرار داده باشند. سپس ممکن است آنها غذا را در نقطه ای دیگر مخفی کنند.
50
دیدگاه ها ، مقالات و نوشته ها / پاسخ : Canvas
« آخرين ارسال توسط AmirA آوریل 07, 2020, 11:18:02 pm »
هرچند عکاسی و فیلم‌برداری از لحاظ ماهیت و مهارت‌های لازم شباهت زیادی دارند اما میان آن‌ها تفاوت‌های زیادی نیز وجود دارد. شاید اگر یک دوربین دوکاره خوب (مانند Canon 5D) داشته باشید تصور کنید نیمی از راه را رفته‌اید اما بدون درک صحیح از عواملی مثل فریم بر ثانیه، حرکت سوژه و حرکت دوربین محصول کار شما احتمالاً خشک، راکد و بی‌روح جلوه خواهد کرد.
قبل از اینکه برای اولین کار فیلم‌برداری خود قرارداد ببندید نگاهی داشته باشید بر پنج عامل مهم که برای تبدیل‌شدن شما از یک عکاس به فیلم‌برداری ماهر مفید است.
دانلود رایگان ۱۴ درس کاربردی آموزش تصویری تکنیک های زبان برنامه نویسی دلفی

فریم بر ثانیه
در عکاسی شما بر تعداد فریم‌هایی که در ثانیه، دقیقه یا ساعت ثبت می‌کنید تسلط کامل دارید اما در فیلم‌برداری تصمیمی که دراین‌باره هنگام شروع کار می‌گیرید تا پایان با شما همراه خواهد بود. چه با ۲۴، ۳۰، ۶۰ یا میزان بیشتری فریم بر ثانیه کار کنید باید بدانید که تفاوت آن‌ها چیست و استفاده‌شان چه تأثیری در کار شما می‌گذارد. یک نکته مهم در انتخاب سرعت شاتر دوربین هنگام فیلم برداری این است که برای داشتن تصویر با کیفیت خوب حتما باید سرعت شاتر دو برابر فریم در ثانیه ست شود. مثلا برای ویدیویی که قرار هست ۳۰ فریم در ثانیه ضبط شود ، بهترین سرعت شاتر ۶۰ (یک شصتم ثانیه) می باشد.
از نرم افزار متلب کجا و به چه دلیل باید استفاده کنیم یا نکنیم؟
Matlab یک محیط عملیاتی ماتریکسی است، یک محیط برنامه نویسی کامل که دارای زبان برنامه نویسی خاص خود، IDE است.

فوکوس نقش مهمی ایفا می‌کند
در فیلم‌برداری خواهید آموخت که فوکوس می‌تواند بهترین یاور یا بدترین دشمن شما در کار باشد. در عکاسی شما نما را تعیین می‌کنید، فوکوس را تنظیم کرده و تصویر را ثبت می‌کنید. دانشی که از قبل راجع به عمق صحنه و تأثیر فوکوس دارید باارزش است اما در فیلم‌برداری همه‌چیز عوض می‌شود.
در فیلم‌برداری شما نما را تعیین می‌کنید، فوکوس را تنظیم می‌کنید، دوباره فوکوس را تنظیم می‌کنید، سپس فوکوس را میان نقاط تصویر جابه‌جا می‌کنید، دوباره همین کار را با سرعتی متفاوت تکرار می‌کنید سپس تصویر را از فوکوس خارج می‌کنید و بعد دوباره آن را در فوکوس قرار می‌دهید و… یادگیری تنظیم فوکوس درهای جدیدی در چگونگی تعیین نماها و اینکه این نماها چه پیامی دارند به روی شما می‌گشاید.

صفحه: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10